Înregistrați-vă acum

Autentificare

Parolă pierdută

Ați pierdut parola? Vă rugăm să introduceți adresa de e-mail. Veți primi un link prin e-mail, care va crea o nouă parolă.

Autentificare

Înregistrați-vă acum

Sitemap, un element de luat în seamă pentru un website

Sitemap, un element de luat în seamă pentru un website

Sitemap, un element de luat în seamă pentru un website și un mod de practică SEO pentru pagina respectivă. Însă, nu toate website-urile au nevoie de așa ceva.

Totuși, pentru a o crea, sunt necesare date tehnice. Acest produs este adesea ignorat de numeroase persoane care activează în domeniu. În acest articol se vor explica, într-un mod simplu, cele mai bune practici.

Ce trebuie să urmăriți atunci când creați un sitemap unui website și ce să puncte trebuiesc atinse. Trebuie să fiți conștienți și să țineți cont de aceste amănunte pentru că fac parte din serviciile de optimizare SEO.

1. Există mai multe tipuri de sitemap, nu doar cea XML

Sitemap-ul unui website nu trebuie să fie doar XML. Există și altele pe care le puteți lua în considerare pentru website-ul dvs.:

  • probabil ați auzit deja despre fluxul RSS. Este tipic pentru bloguri sau website-uri care își actualizează în mod constant conținutul;
  • pe lângă RSS există și fluxul mRSS, care servește website-urilor ce își actualizează adesea conținutul video;
  • dacă sunteți în industria de știri sau advertoriale, ar trebui să știți despre Google News Sitemap;
  • de asemenea, sunt disponibile extensii mobile, de imagine sau video pentru un sitemap XML.
  • Trebuie menționată și harta XML (sitemap) de limbă alternativă. Aceasta se adresează tuturor website-urilor, în diferite limbi.

2. Sitemap-ul unui website nu este necesar în toate situațiile

Acesta este un lucru foarte important pe care ar trebui să îl știți. Nu orice website are nevoie de hărți.

Iată câteva exemple de website-uri în care aceastea nu sunt necesare:

  • de companii;
  • de prezentare;
  • de portofoliu;
  • pentru magazine mici;
  • diverse aplicații;
  • comparator de produse.

Acestea sunt doar câteva exemple. Cum poți decide dacă un sitemap este necesar sau nu? Trebuie să răspunzi la aceste trei întrebări:

  • website-ul dvs. este foarte complex? Dacă da, sitemap este util;
  • website-ul dvs. este complet nou și are nevoie de o indexare rapidă? Dacă da, sitemap este cheia de rezolvare a problemei;
  • website-ul dvs. cuprinde multe știri și motorul de căutare trebuie să ajungă la conținut foarte rapid? Dacă da, aveți nevoie de o hartă.

Și logic, dacă nu, un sitemap nu este necesar. Mai multe detalii puteți găsi pe un articol scris de noi despre sfaturi SEO.

3. Utilizarea unui generator static pentru hartă este util doar într-un singur caz

Căutați în Google „cum să creați un sitemap pentru website”. O să primiți sute de oferte cu instrumente care vă vor oferi suportul în crearea unei hărți. Sună ispititor, dar este inutil pentru tine.

Excepția, doar dacă website-ul dvs. este nou și aveți nevoie de o indexare rapidă. Este singurul caz când ar trebui să apelați la un generator static pentru sitemap-ul în cauză.

Luați în considerare că nu va fi necesar pentru dvs., pe termen lung. După ce adăugați mai multe adrese URL pe website, acestea nu vor fi disponibile pe sitemap-ul dvs. La momentul la care ați folosit generatorul static nu aveți acele URL-uri pe website.

Un alt motiv pentru a nu folosi un generator static este faptul că acestea accesează totul pe website. Înseamnă că includ adrese URL pe care nu doriți să le inserați. De exemplu, redirecționări sau pagini de eroare.

De asemenea, generatorul static nu a luat în considerare adresele URL care nu sunt legate de pe pagină. De exemplu, aveți o campanie specială pe o adresă URL specială la care nu aveți legătură. Generatorul nu va cunoaște acest aspect. Dar, dacă vă implementați singuri un sitemap, puteți include aceste adrese URL, dacă doriți.

Pe de altă parte, există încă o opțiune. Utilizarea unui generator dinamic care vă va actualiza automat sitemap-ul, prin conținut.

4. Ar trebui să excludeți anumite tipuri de adrese URL din harta dvs.

După cum am menționat anterior, harta nu trebuie neapărat să conțină toate adresele URL de pe website-ul dvs. Doriți să aveți doar URL-uri de calitate în harta dvs. În acest caz este vorba despre adresele URL importante pentru motoarele de căutare.

Ar trebui și ați putea exclude foarte ușor adrese URL și pagini precum:

  • paginile duplicate;
  • redirecționări (3xx), client (4xx) sau server (5xx) pagini de eroare;
  • pagini care nu sunt permise de robots.txt sau pagini noindex;
  • adrese URL cu parametri care au fost creați de filtre pe website-ul dvs.

Adresa URL, care doriți să nu fie accesată de motorul de căutare, nu trebuie inclusă în harta website-ului.

5. Harta unui website are limitele ei

Atunci când creați harta unui website este important să îi cunoașteți limitele. Aceasta nu ar trebui să conțină mai mult de 50.000 de adrese URL. Dimensiunea fișierului necomprimat nu ar trebui să depășească 50 MB.

Trebuie să plasați mai multe adrese URL în harta dvs.? Nicio problemă, îl puteți împărți în mai multe fișiere. De exemplu, puteți crea trei hărți numite produse1.xml, produse2.xml și produse3.xml. Puteți să le puneți pe toate în index-ul de la harta în cauză.

Există însă și alte limitări. Nu puteți avea mai mult de 50.000 de hărți diferite într-un singur index de hărți. Puteți încărca maximum 500 de indici de hartă în Google Search Console.

Chiar dacă acum sună dificil, nu trebuie să vă faceți griji de nimic. Deocamdată, trebuie doar să țineți cont de informația că există unele limitări.

6. Are sens să vă păstrați privat sitemap-ul de pe website?

Puteți face trimitere către sitemap-ul website-ului dvs. în fișierul robots.txt. Dar nu aveți de ce. Doar luați în considerare. Robots.txt este o sursă publică și oricine poate obține cu ușurință date importante despre website-ul dvs. Dacă aveți cea mai mare parte a traficului din căutare organică, poate doriți să îl evitați.

Mai există și o altă soluție bună în legătură cu modul în care puteți face harta privată. Schimbați numele adresei URL unde este plasată aceasta în website. Majoritatea website-urilor folosesc un URL standard. De exemplu, exemplu.ro/sitemap.xml, dar îl puteți schimba în orice doriți.

Chiar și ceva de genul: example.ro/aceasta-este-harta-mea-privată. Dacă schimbați numele website-ului dvs. trebuie să îl trimiteți la Google Search Console.

Concluzie cu privire la sitemap

Gândiți-vă înainte de a începe să lucrați cu hărțile pentru website-ul dvs. Nu este vorba doar de harta XML și nu este potrivită pentru orice website. Există mai multă magie în spatele acestui subiect decât ai putea crede.

Despre Link Building


Urmați-mă

Lasa un comentariu